6 jan. 2012

Flödar genom mitt NU

Jag vill inte ändra på mig, jag vill inte skapa min verklighet.

Jag är perfekt precis som jag är! Allt är perfekt precis som det är!

Jag har lagt ner åtskilliga år på att förändras, gått kurser, läst böcker. Massor med tid och pengar har jag lagt på personlig utveckling. Jag har försökt åtgärda delar av mig själv som jag inte varit nöjd med, försökt förändra mitt tänk, skapat min verklighet.

Det räcker nu! Jag är bra precis som jag är! Livet är bra precis som det är!

Det betyder inte att jag inte kommer att förändras. Det betyder inte att jag inte kommer att utvecklas. Det betyder inte att jag inte kommer att skapa min verklighet.

Vi förändras hela tiden, vi utvecklas hela tiden, vi skapar vår verklighet hela tiden.

Men jag behöver inte jaga förändringen, den kommer tids nog.
Men jag behöver inte skapa min verklighet, den skapar sig själv.

Jag vill bara en sak idag. Jag vill bara acceptera mig själv och verkligheten precis som den är.

Jag vet inte varifrån jag kommer, vart jag ska eller varför jag är här i detta Livet. Men jag vet att jag befinner mig precis där jag ska vara just nu.

Jag vet inte vilka upplevelser jag behöver i Livet. Men jag vet att Livet är precis det Liv som jag behöver uppleva just nu.

Jag är perfekt precis som jag är  just nu!
Livet är perfekt som det är just nu!

Jag är perfekt precis som jag ska vara imorgon!
Livet är perfekt som det är imorgon!

Det enda jag ämnar göra är att följa min längtan genom livet, och betrakta mig själv och Livet passera genom mitt Nu. Se vem jag är just nu, se vem jag är imorgon. Se hur Livet ser ut idag, se hur det ser ut imorgon.

Jag ser mig själv Älska, Jag ser mig själv styras av rädslor, Jag ser mig själv skapa ett Liv fyllt av Glädje och Skratt, Jag ser mig själv skapa ett Liv fyllt med bekymmer. Jag ser mig själv Förändras!

Jag öppnar mina armar och Välkomnar varje NU! Jag öppnar mitt Hjärta och välkomnar varje NU! Jag öppnar mig för min Längtan i varje NU!

Nuet flödar igenom mig!

1 kommentar:

  1. Du har så rätt så! Varför lägga energi på annat när nuet finns här o nu! Bra skrivet!

    SvaraRadera