13 jan. 2012

Som en kroppsinpackning för förtorkade själar (Av Sanna Nova Emilia)

 Text och foto lånat av Sanna Nova Emilia

Min hud törstar efter din beröring
Efter att få absorbera dig som en hudlotion
Svävande lätt, innerligt nära
Hårt och bestämt, i ett fast grepp i dina händer
Som en själslig hårinpackning för spruckna tanketoppar

Mina andetag längtar efter närvaron av dig i luften jag andas
Din doft, din värme, din uppenbara uppenbarelse
Som en emotionell botoxbehandling för en uttorkad och rynkig kärlek
Som en taktil massage för förslappade känslomuskler
Med mina läppar intill, så snuddande nära i tanken

Min lust längtar efter närvaron av dig i den dag som omfamnar mig
I allt som omger mig och allt som fyller mig
Dina tankar, dina ord, dina leenden, din blick och din vilja
Som en solsemester för en blekfet inspiration
Som en lyxsvit med bubbelbad, jordgubbar och champagne för en bortglömd kreativitet
Som ett poweryogapass för utdöda drömmar

Jag längtar efter din fot under täcket när jag vaknar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar