9 jan. 2012

Ord med substans (Av Anki Sehlstedt)

 
Dikt och bild av Anki Sehlstedt

Jag vill ha ord med substans
din vackra fraser kan du behålla
vill ha ord av omtanke
där jag får gömma mig i din varma famn
det andra kan du själv beskåda
jag behöver ibland hjälp att komma i balans
det är då du kan visa dig vara min vän

Tomma ord, om än så vackra
inramade av hjärtan så svarta
symbolisk tro
inget för mig
närhet i mina blödande sår
lyft av mitt pansarstål
lindra mina inflammerade hål

Ord med substans
var finns de nånstans
mod att stanna kvar
när clownens ansikte falnat har
jag möter dig naken, vill vara sann i min tro
vill värna om mitt hjärta
där praktisk empati kan bo

Nåväl, kan sakna även ett svart hjärta
kan sakna ett kärleksfullt ord
kan sakna att bli sedd
kan sakna att bli förledd
kan sakna att inte allt opponera på
kan,som sagt,sakna att inte bli sedd

[Anki Sehlstedt]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar