28 jan. 2011

Kärlekens vingar (av Karolina Österman)

Karolina Östermans Vackra text

I det gyllengula ljuset från denna vackra morgongryning ser jag inte bara en ny dag födas utan också födelsen av mitt nya liv

Jag står vänd mot ljuset denna morgon och sträcker ut armarna, tar emot dagen likt jag på samma sätt tar emot allt det nya som vaknar till liv inom mig

På samma sätt som denna dag är en helt ny dag inte lik någon annan på samma sätt känns det nya som föds inom mig just i denna stund

Befriad från rädslan och det förflutnas bojor lägger jag mig mjukt tillrätta på kärlekens vingar som för mig till nya vackra höjder. Varm, trygg och omfamnad av denna kärleksfulla kraft. Den strömmar likt en varm flod genom mitt inre och jag sluter ögonen en stund och låter mig vila i dess trygga famn med vetskapen att jag är oändligt älskad och förevigt ett med allt som är….

[Karolina Österman]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar