16 jan. 2011

Hyllning till olikheterna (av Sofia Elenäs)

Ännu en Vacker text och bild av Sofia Elenäs

Jag ser det som att det finns en mening med att vi människor är olika. Vi är delar i ett och samma varande, men vi har olika funktioner.

Om alla celler i en människokropp var identiskt lika skulle det inte kunna utvecklas en hel människa.

Varje cell har sin bestämda uppgift och funktion.
Så tror jag att även det universella varandet är uppbyggt.

Jag kan se och bli medveten om min funktion när jag lyssnar till mitt inre. Min medmänniska finner sin i sitt inre.

Närvaron i vårt innersta kallar jag Gud eller Kärleken.

Jag tror det är samma kärlek som talar till oss, men jag tror inte nödvändigtvis att det vi upplever är detsamma.

Vi är alla värdefulla delar och när vi litar på kärleken och respekterar och älskar varandra kan vi fungera och samverka i en gemensam "kropp".

Kärleken är den kraft som kan förändra världen!
Känn tillit till Kärleken! Tillåt Kärleken! 


[Sofia Elenäs]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar