11 dec. 2011

Talgoxens sång

Det är den 11 december
solen lyser lågt
på en molnig himmel
vinden har avtagit
och ute hörs talgoxarnas sång
"Kom-mer Vår, Kom-mer Vår"

Jag har varit
desillusionerad en tid
Allt runt omkring mig
har känts som en fejk
Nyheterna rapporterar
om en låtsasvärld
som går i kvav
Jag själv
har känts som en fejk

Det som jag tror på
verkar ouppnåeligt
Den jag Är
verkar omöjlig
för mig att vara
Så meningslöst allt
hopplöst

Men ute sjunger talgoxen igen
"Kom-mer Vår, Kom-mer Vår"
oavsett hur det verkar
oavsett vad förnuftet säger
så finns det inget val
annat än att hoppas
och fortsätta tro på
mig själv
och mina drömmar

Fortsätta stå upp
för det jag tror på
Fortsätta lita på mig Själv
och tidens växlingar

Lena%20Ph%20-%20Vem%20kan%20man%20lita%20p%C3%A5?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar