16 juli 2012

Sök och du kommer att hitta (av Zitassa)

Text och bild lånad av Zitassa

I dag är det så enkelt att använda datorn och googla efter svar, och visst mycket kunskap finns att hitta via den, jag använder den flitigt för kunskapssökande, men för mig känns det som vi kommer allt längre ifrån oss själva, allt finns runt oss nu, utanför oss, när vi egentligen behöver söka inom oss för att må bra.

När jag konfirmerades så fanns inga datorer eller Internet utan svaren fick jag söka inom mig, på den tiden fick vi välja text som kunde hjälpa mig i livet, och jag har fortfarande kvar mitt diplom med den fina texten jag valde till mig, från Mat 7:7 

Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas.

min tolkning :

Be om hjälp från änglarna så kommer du få hjälp, sök efter svaren inom dig och du kommer hitta dem, "var nyfiken" knacka på och för er kommer dina inre dörrar öppnas.

Jag tror på att livet är enkelt
  • vi har allt vi behöver
  • vi får allt vi behöver 
  • vi är allt vi behöver
  • vi upplever allt vi behöver 

  • vi behöver bara ta emot för att få 
  • vi behöver bara se för att hitta vägen
  • vi behöver bara blunda för att hitta oss
  • vi behöver bara känna för att uppleva
Livet är en gåva vi inte får gå miste om !

[Zitassa]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar