17 juli 2012

Stabilitet (4 mynt)

Vi behöver en stadig grund att stå på, både inom och i det yttre, materiella. Det yttre kan vi aldrig veta hur det ter sig i morgon, så stadigast blir grunden om vi finner den inom. Dock underlättar det mycket om vi finner en materiell trygghet. Jag försöker finna den yttre tryggheten genom att se till att ha små utgifter med låga lånekostnader och så hög grad av självförsörjning som jag kan och orkar åstadkomma. Det krävs inte så mycket mark för att vi själv ska kunna odla en del av vår mat,visserligen så tjänar vi inte så mycket på det, men vi vet att vi har mat även om vår inkomst skulle minska, dessutom så vet vi att vi får juste mat och har roligt under tiden. En syssla som däremot lönar sig ganska bra är att baka sitt eget bröd, och göra eget pålägg, särskilt om man som jag har matsäck bestående av mackor med till jobbet en stor del av året.

Om vi hushållar med våra resurser och håller våra kostnader nere så har vi skapat en bra yttre grund att stå på, då blir det så mycket lättare att finna också den inre tryggheten.

För mig handlar inre trygghet om att finna en Tillit till att Livet alltid ger mig precis vad jag behöver, den Tilliten finner jag lättast då jag ser mig själv som en viktig del av precis Allt som finns.

Baksidan av Stabiliteten kan handla om att fastna i materiell strävan. Det är lätt att glömma bort alla andra viktiga värden i Livet när vi fokuserar på att bygga upp en materiell trygghet.

 
Klicka på bilden för att dra dina egna tarotkort
Klicka på bilden för att dra
dina egna tarotkort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar