8 nov. 2010

Kom ihåg vem du är!

Tidigare publicerat den 8/11-10 på Sigges radioteater

Det absolut vackraste, mest rörande och viktigaste videoklipp jag ngnsin hört. Vad kan jag säga... Lyssna på Kiesha Crowther (Little Grandmother)! Jag önskar att alla skulle höra det och ta till sig orden. ♥


För den som vill läsa talet på svenska finns en översättning nedan:

(Och)
Vi kom hit utan att minnas allting
Och det är här skatten finns
Det är här juvelerna finns.

För om du kan komma hit
Till denna vackra planet
Och minnas vem du är,
Minnas vad du står för
Och minnas "Ditt Stora JAG ÄR"
Och minnas Gud och Gudinnan
Det är så fyllt av Triumf
Det är så Vackert
Det är så Praktfullt

Mot alla odds
Minns vi vem vi var
Vi kommer ihåg själen inom oss
Den viktiga Gudomliga kvaliteten inom oss
Som är Gud och gudinnan

Och genom alla med- och mot-gångar
Genom alla beslut vi har att ta, varje dag.
För oss att komma ihåg vårt högre Själv
Och veta att vi är förbundna med allt annat där ute
Att klara det provet är för mig…
Är Ärorikt!
Det är Fantastiskt!

Och vare sig jag kommer ihåg mina tidigare liv eller ej
Spelar egentligen ingen roll
Vad jag vet är att jag valde att komma hit
Efter att ha blivit ombedd att komma till den här planeten
Och jag sa Ja!

Och jag fick en kropp och jag är här
På denna vackra heliga moder
Så många vackra själar kunde inte komma
Men vi blev inbjudna och jag är här
Och jag har en chans att tala från mitt hjärta till min själ

Jag är bara en,
men jag Är en!
Och jag ska göra mitt allra bästa för att göra skillnad
Jag ska göra mitt allra bästa för att komma ihåg vem jag är
Och att lära ut vad jag kom hit för att lära ut

Att vår Moder Jord är Helig
Att Hon är en gudomlig varelse
Och jag älskar henne väldigt, väldigt mycket

Och hur svårt det än blir
Jag är bara en människa.
Och det är överväldigande

Att få vara ledare för stammar,
för Tribe of many colors
Att vara utvald(?) att tala till världen
Ibland blir det överväldigande

Men jag är här!
Jag sa JA!
Och jag kom hit!
Och jag vet med varje fiber i min varelse
Hur viktigt detta budskapet är
Att hjälpa alla att minnas
Att du är Det Stora JAG ÄR

Du är din egen skapare
Du kan förändra den här planeten
Du kan förändra vem du är
Du kan göra skillnad
Du kan rädda djuren som blir utrotade
Du kan ge Kärlek till en främling
Vi kan Älska de hemlösa och missbrukarna
Precis lika mycket som vi Älskar våra föräldrar
De är också vi

Utan ngt dömande
Kan vi Ge Kärlek till Alla
Vi kan ge välsignelser alla
Vi kan leva från vårt hjärta
Det är för detta jag kom hit

Hur svårt det än blir
Kommer jag att viga mitt liv
Åt att dela detta budskapet

Att vi måste komma ihåg Vår Moder Jord
Vi måste komma ihåg att hon är Helig
Vi måste komma ihåg att vi är Heliga
Att vi är våra egna Gudomliga skapare
Och att vi är bröder och systrar
Och det finns inget som skiljer oss åt

Aldrig mer kan vi bli åtskilda av en religion
Av ras
Av regeringar

Ni är mina bröder och systrar
Var ni än lever
Och jag är er syster
Och jag älskar er
Vi kan älska varandra
Vi är varandra

Sååå…
Det var för detta som jag kom hit
Och jag ska göra mitt allra bästa
För att fullfölja min uppgift (Osäker på vad Kiesha säger här)

Läs mer på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar