4 nov. 2010

Jag ser Livet som en Vän!

Tidigare publicerat den 4/11-10 på Sigges radioteater

Go-morron Världen!

Välkommen till en ny fin dag! Fin blir den för att jag väljer att vara Tacksam för den oavsett vad den bär med sig. Jag vaknade ju eller hur! Jag har sovit, om än lite få timmar, stjärnorna tittar ner på mig mellan molnen som far över himlen, där jag sitter med min kaffekopp på den blåsiga trappan. Jag vet att samma stjärnor lyser på mina Vänner runt om i Världen. Fantastiska Vänner som finns där fulla med Kärlek när helst jag behöver dom. Jag är Gynnad, jag har Vänner. Jag är Tacksam!

Jag ser Livet som en Vän! Vet inte när det började, men det känns som jag alltid gjort det. Livet sänder oss bara Änglar, och ger oss bara Gåvor. Varje möte är ett möte med en Vän, vare sig jag känner den jag möter eller ej. Nya möten är möten med Vänner som vi ännu inte Känner! Wow Underbart! Undrar vad detta är för en Vän? Undrar vad jag har för Gåva till honom? Undrar vad Hon har för Gåva till mig? Undrar vad detta är för en Ängel? Tacksam!

För så är det för mig, alla verkliga möten betyder ngt, alla vi möter har en gåva till oss, och vi till dom. Ibland är det svårt att veta vad gåvan är, men den finns där. Det kan vara ett enkelt litet leende som lyser upp en grå dag, eller det kan vara en människa som hotar vår Värld på ngt sätt, och därmed får oss att bli tryggare i vår sanning. Det kan vara vad som helst om vi väljer att låta det vara så. Tacksam!

Allt som händer oss har en Gåva till oss! Jag minns en gång för några år sedan, Jag hade en pressad ekonomi, körde sedan ett par år med en Saab som jag köpt för 2000kr. Jag hämtade regelbundet ved med släp efter bilen 14 mil bort. Bilen skulle besiktigas och fick körförbud. Fästet till framhjulsupphängningen hade rostat sönder.

Wow! För bara 270kr om året räddar bilprovningen mitt liv! Jag kunde fått reda på felet då jag dagen innan for fram på krokiga vägar med mitt vedlass, om fästet lossnat och jag fortsatt rakt fram i en kurva, eller jag kunde få reda på det två månader senare när jag gjorde en omkörning i 110 på motorvägen, tillsammans med andra som kom i min väg. Kanske hade jag aldrig fått reda på det, aldrig hunnit fatta vad som hände, aldrig fått träffa min son igen. Men Bilprovningen talade om det för mig! Tacksam!

Bilen i sig var en gåva, just som jag stod i begrepp att låna pengar till en ny bil ringde en vän och undrade om jag behövde en billig bil. Den tog mig genom 4 svåra år för under 15000kr i inköp och reparation. Tacksam!

Varje dag, är en Gåva! Varje möte är ett möte med en Ängel! Hela Världen är till för Mig! För jag väljer att se det så. Tacksam!

För jag ser Livet som en Vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar