10 nov. 2010

Ett annat jag


Tidigare publicerat den 10/11-10 på Sigges radioteater

Vem är du som jag möter?
Vilken del av Jag är du?
Vilken del av Jag
vill du hjälpa mig att minnas?

Jag ser dig!
Och du visar mig Jag.
Du ser mig
Och jag visar dig Du.

Jag är en del av Du.
Du är en del av Jag.
Vi är delar av Allt.

Det finns inget i Dig
Som inte finns i Jag.
Det finns inget i Mig
Som inte finns i Du.

I varandra ser vi Oss själva.
I varandra ser vi Allt
Delar av samma större Jag
Delar av Allt.

Jag tycker om Dig jag ser
Och jag tycker om Jag.
Älskar Oss
Älskar Allt

Jag tycker inte om Dig jag ser
Och jag kan läka Jag.
Läka Oss
Läka Allt

Jag ser Dig
Jag Accepterar Dig
Jag Älskar Dig
Jag Älskar Jag

Du är ett annat Jag
Tack för att du Är
Tack för att du visar mig
Jag
Allt

Namasté

2 kommentarer:

  1. Egentligen förstår jag inte texten, som jag slupar fram, som inspiration, men jag förstår att jag bör ta till mig den och förstå den,
    den betydelsen det har att möta sitt jag,
    sin egen betydelse för jaget
    hoppas det är ok att jag lånar med mig texten .. fast jag väntar tills jag får din tillåtelse,
    namaste`

    SvaraRadera
  2. Fina Gunilla!

    Tack för att du läser mina ord!
    Tacksam när de gror i dig!

    Låna på du!

    Ha en Underbar dag!
    Namasté
    Kramar

    SvaraRadera