21 apr. 2011

Gilla läget.

Jag är ungefär 1,75 lång, jag skulle kunna önska mig att jag var 1,85 i stället, men vad är det för mening med det. Jag har just precis den längd jag ska ha. Lika bra att gilla läget.

Kanske möter vi ngn som vi önskar kunde växa lite, kanske försöker vi lyfta honom för att han ska nå högre, men när vi sätter ner honom igen så är han ändå inte längre. Växande är inget som kan forceras fram, hur vi än strävar och kämpar, lyfter och drar, så har allt sin tid. Allt är precis som det ska vara just nu! Lika bra att gilla läget.

Lång eller kort, vuxen eller barn, allt har sin tid. Inget är bättre eller sämre, det bara är som det är, och ska så vara. Lika bra att gilla läget.

Men om vi alltid gillar läget, blir det då någonsin en förändring, utvecklas vi då? Det ena utesluter inte det andra.  Även om jag Älskar min goda frukost just nu, så innebär det inte att jag kommer att vilja äta gröt till middag senare idag. Jag kommer att längta efter ngt annat. Ur Närvaron i Nuet föds Längtan efter mera. Ur Närvaron i Nuet sker Växandet av sig själv när det är dags.

2 kommentarer:

  1. Det handlar kansk om att följa flödet och våga vara med i förändringen som kommer .-
    jag tänker mig att det är bradödafiskar som följer strömmen -- men varför simma i motström, det kommer det som kommer ,, vare sig det är gröt eller kärlek,
    det måste allafall jag tänk,, annars skulle jag inte orka..

    SvaraRadera
  2. Gillar ditt tänk Gunilla! =)

    SvaraRadera