1 apr. 2011

Din Gåva till Världen

Blev plötsligt jättenervös utan anledning... Känner igen känslan från den stunden då man skickat ett kärleksbrev igår och det anländer till mottagaren... Jag har visat MIG!

Det jag är mest rädd för av allt är inte att inte bli älskad utan att min Kärlek avvisas vilket är synonymt med att det som är jag avvisas... JAG!

Så här är det... att även om det avvisade barnet i mig längtar att bli bekräftad, så spelar det faktiskt ingen roll. Jag tror på nakenhet i alla möten, jag tror på vårt alldeles personliga Ansvar över vårt liv, jag tror på att ge Makten tillbaka till oss själva. Och jag tror att det är helt nödvändigt att hela Världen börjar fungera med Respekt för Livet.

Jag vet att jag har en gåva till världen, jag vet att det är Kärlek jag förmedlar, att Kärleken uttrycker sig genom mig. Jag skulle kunna skita i att dela min sanning med Världen, eller bara ägna mig åt det för min egen utvecklings skull. Men... vi kan inte vänta på att ngn annan gör ngt. Det finns ingen annan, det finns bara JAG, Jag har en gåva till Världen, och den tänker jag göra allt för att förmedla, det är det enda som är viktigt.

Åter tänker jag på jämförelsen med kärleksbrevet... Det skrämmer mig inte, vem som helst som avvisar min Kärlek är helt OK... jag skulle bli ledsen så klart... osv, men möjligheten att ngn avvisar min Kärlek skrämmer mig inte.

Och vet ni...  det handlar inte om mig, jag kan inte förändra dem, de är som de är och som de måste vara. Inget jag kan göra åt det. Somliga kommer alltid att avvisa min Kärlek, men jag kan inte låta det hindra mig att ge den gåva jag har till de som kan ta emot den.

Vi har ALLA en Gåva till Världen, Gåvan är den vi ÄR! Vi har alla vår unika plats i skapelsen, likt varje cell i en kropp är Unik och Viktig. Om några av cellerna slutar att vara de de är ämnade att vara, då slutar hela kroppen att fungera.

Du är som en blomma som ska sprida din Skönhet i Världen, låt inte knoppen förbli knopp, låt hela ditt Vackra Jag slå ut i full blom!

Det är allas vårt Ansvar att vara de vi är ämnade att vara, ingen annan kan vara den vi ÄR! Ingen annan kan ge vår Gåva till Världen!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera