5 apr. 2011

Orakel

I helgen köpte jag en Tarot-lek till mig själv för första ggn. Det finns en bok till leken, men de hade inte den. Det tyckte jag var lite bra.

För mig så Är vi alla Ett. Ett med varandra, Ett med Gudomen, Ett med Allt som finns, allt som funnits och allt som kommer att finnas. Vi har direkt tillgång till All Kunskap Nu och Alltid. Men i vårt vardagsmedvetande, kan det vara svårt att få tillgång till kunskapen, vi har ibland lite svårt att minnas allt vi Vet.

Då kan vi behöva ngn form av kanal att låta den gudomliga visdomen tala till oss genom. Det är så jag ser på tarotkort, horoskop, mediala budskap, böcker, möten, händelser, samtal, fantasi, inspiration....De är kanaler som hjälper oss att få kontakt med vårt Gudomliga jag, som Är Allt, som Vet Allt och som Skapar Allt.

I och med att jag inte fick ngn tolkning med leken så kan jag själv hämta tolkningen från mitt Gudomliga jag, låta mitt Gudomliga jag tala genom korten, medan jag ett och ett lär känna dem.

Troligen så kommer jag att dela en hel del av det mina kort säger mig här på bloggen.


Klicka på bilden för att dra
dina egna tarotkort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar