17 apr. 2011

Klippa band

Ibland får vi se våra vänner och våra partners i nytt ljus. Något händer och vi ser deras spel och roller. Den som är viktig för oss visar sig vara ngn annan än den vi älskade. Hade det varit någon annan så hade vi bara kunnat välja bort människan ur vårt liv, och kanske är det vad vi gör. Men med dom vi Älskat är det svårt att släppa taget helt.

Det finns så mycket stort förknippat med dessa människor, sådant vi aldrig känt förut, sådant vi aldrig vågat förut. vi har massor med fina upplevelser som vi vill ha kvar. Men nu undrar vi om allt varit ett spel, om våra upplevelser inte varit sanna. Kanske är det därför vi har svårt att klippa banden? Vi hoppas att vi sett fel, att den Älskade trots allt ska visa sig vara den vi trodde. Vi vill ha bekräftat att våra upplevelser var äkta.

Jag tror att vi måste ta hem upplevelserna till oss själva, för att kunna släppa taget. Våra upplevelser är våra, och har inget med någon annan att göra. Allt vi upplever är sant för oss, ingen annan kan skapa en upplevelse i oss, det är hur Vi ser på det vi möter som skapar våra upplevelser.

Jag kan inte veta om allt var ett spel från den andres sida, och jag bryr mig inte om vilket. Det är drama och det klarar jag mig utan. men jag vet att det jag upplevde i mig själv var sant och inget spel. Jag tänker bevara de bitarna, bilderna, upplevelserna och känslorna från de mötena. Allt annat släpper jag för det är inte intressant... bara drama som jag inte vill ha. I detta kan jag älska personen mer än någonsin, samtidigt som jag känner att jag har släppt henne/honom ännu en bit. Idag får den Älskade bara Kärlek av mig, han/hon må bete sig hur den vill, må spela vilka dramer den vill bakom min rygg, det berör mig inte. Jag Älskar de bilderna jag har av den Älskade i mig, de är en del av mig och har inget med personen att göra. De är Min Upplevelse inget annat.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera