30 apr. 2011

Seger (6 stavar)

För mig är seger det samma som att ge upp. I samma stund jag börjar tävla har jag förlorat. Det finns alltid  någon som är snabbare, bättre, klokare, rikare, smartare... någonstans någon gång.

Först när jag ger upp kampen kan jag välja att vara en segrare i varje stund. Jag kan välja att göra mitt bästa i varje Nu och mer kan vi aldrig någonsin göra. Mitt bästa varierar med dagsformen, därför blir jag ibland en förlorare också om jag tävlar bara med mig själv.

Till och med när jag inte gör mitt bästa, eller kanske gör ingenting, är det bra nog och jag kan välja att vara en segrare.

Segerns baksida är konkurrens, en ständig jakt på mer och bättre där segern och friden uteblir.


Klicka på bilden för att dra
dina egna tarotkort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar