8 jan. 2012

Tillit (3 stavar)

Tillit är en av de verkliga storheterna i Livet, ju mer Tillit vi känner desto större möjlighet har vi att må bra. Vi behöver ett visst mått av trygghet för att må bra, men den yttre tryggheten är en illusion. Oavsett vad det handlar om så vet vi inget om morgondagen, i skrivande stund är det vinter, och mitt arbete innebär att jag sitter i bilen på de stora trafikerade vägarna ca 2 timmar varje dag, hur förnuftigt jag än kör så vet jag aldrig om jag i morgon dag möter en annan trafikant som får sladd på en isfläck och vänder upp och ner på hela min tillvaro. När som helst kan yttre omständigheter i ett slag rasera den trygghet vi har byggt upp, så är det bara.

Så vår trygghet måste vi finna i vårt inre, och en av de säkraste vägarna till inre trygghet är att välja att ha Tillit till att livet alltid ger oss precis det vi behöver. För Tilliten är ett val, vi kan välja att se hur det när det inte blir som vi tänkt oss faktiskt blir bättre, eller när det som vi trodde var ett misstag ett år senare visar sig vara det bästa som hänt oss. Vi kan gå ut i naturen och se hur Livet faktiskt sköter sig själv helt utan våra planer och förväntningar. Livet är ett självreglerande system som vi är en del av, därför kommer Livet också alltid att se till att vi får allt vi behöver.

Baksidan av Tillit är en överdriven tro på att allt ska serveras oss. Tror vi att det ska komma stekta sparvar flygande i vår mun riskerar vi att få gå hungriga. Att Livet serverar oss allt vi behöver innebär inte att vi kan sitta overksamma och vänta, det innebär att livet hela tiden ger oss möjligheter, som vi sedan måste agera utifrån, vi har en aktiv del och underlåter vi att genomföra vår del så kan vi inte ta emot Livets Gåvor




Klicka på bilden för att dra
dina egna tarotkort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar