17 dec. 2010

Mitt sanna jag (av Anki Hästesko)

  Min goda Vän Anki Hästeskos vackra text och bild!

Likt vågorna på en strand sköljer mitt sanna jag över mig,
om och om igen.
Jag genomdränks av mitt innersta väsen.
Det enda jag behöver göra är att stanna upp, lyssna, känna, veta…

Jag jagar fram i livets varande på jakt efter mig själv.
När jag hela tiden finns där i stillheten.
Om jag stannar upp och låter mitt Sanna Jag komma ifatt,
upplever jag livet tusenfalt vackrare.

När jag ser på dig, vet jag vem Du är.
Jag ser det gudomliga i dig, jag ser din sanna skönhet.
Jag ser att du och jag är samma ljus.
Jag ser att vi är kärleken.

När jag stannar upp och låter Varandet finnas fullt ut,
upplever jag i stillhet.
Upplevelsen blir närvarande, jag känner,
jag är i fas med mig själv.

Inget behövs mer än min närvaro,
jag expanderar i den,
jag omsluter allt, jag är omsluten,
jag är älskad, jag älskar…


[Anki Hästesko]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar