25 aug. 2012

"OM" finns inte

Det finns inget att förlåta.

Ibland gör människor oss illa, kan vi förlåta dem? kan vi förlåta handlingen?

Är det dem vi behöver förlåta...
eller att vi lät det ske
att vi bjöd in handlingen i vårt liv?

Är det kanske oss själva vi behöver förlåta?
Sker det något i våra liv som vi inte har bjudit in?
Sker det något i våra liv som vi inte behöver för att komma vidare?

Om inte Om fanns.
Om jag bara hade förstått tidigare...
Om jag inte hade gjort si eller så...
Om jag inte haft den uppväxten jag haft...
Om jag inte varit den jag är...
Om Om inte fanns.

Men Om finns inte!

Vi är bra precis som vi Är!
Hur kan vi vara annorlunda!
Vi gör alltid vårt bästa utifrån där vi befinner oss just då!
Vad annat kan vi göra!

Det är meningslöst att göra sig själv illa för att vi 
t ex tillåtet någon att göra oss illa...
likväl gör vi det ändå ibland...
och hur skulle vi kunna göra annorlunda!
Vi är ju den vi Är
precis där vi Är
Just Nu

Vi är Viktiga och Värdefulla Precis som vi Är!
det finns inget att förlåta
och Om finns inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar